Thursday, May 28, 2015

اجرای سقف کاذب و دیوار خشک کناف

سقف کاذب (سقف کناف) سقفی است که به اسکلت اصلی ساختمان وصل می شود و بار آن به سازه اصلی ساختمان وارد می شود ودر نهایت ما بین سقف کاذب (سقف کناف) و سقف اصلی فضای خالی به وجود می آید . سقف کاذب (سقف کناف) می تواند صاف و یا به شکلهای دکوراتیو ساخته شود . پانل و سازه های (اجزا) سقف کاذب (سقف کناف) بامصالح سبک ساخته می شوند همچنین ازمصالح جدید معماری درصنعت ساختمان است و یکی از شاخه های سیستم های ساخت و سازخشک است . ساخت و سازخشک به معنای اجرای مصالح بدون استفاده از آب می باشد .
به عنوان مثال : دراجرای دیوارهای سنتی باید برای پرکردن فضای بین آجرهای سفالی یا فشاری ، باید ملاتی از مخلوط  آب ، سیمان و ماسه آماده و بین آجرها کار شود که بخودی خود زمان و هزینه بالایی را نیازمند است و دارای دقت کم و وزن بالایی است و یا همچنین سیستم گچ و رابیتس که از این قاعده جدا نیست پس این روش اجرای مصالح را معماری سنتی یاساخت و ساز تر می توان گفت ، ساخت و سازخشک (کناف) معایب ذکر شده را برطرف کرده است و برای پوشش زیر سقف اصلی به جای گچ  و رابیتس و صرفه هزینه های زیاد و زمان اجرای طولانی برای پوشش سقف ، سقف کاذب (سقف کناف) و برای پوشش دیوارهایی که نیاز به گچ دارند دیوار پوششی و جداسازی فضاها دیوارهای جداکننده را بکارمی برد . ورود ساخت و سازخشک (سقف کاذب کناف و دیوار خشک کناف) به صنعت ساختمان دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن تاسیسات در زیر سقف اصلی و بین دیوارها و نیز دسترسی آسان به آن در مواقع نیاز به تعمیر تاسیسات و عوامل زیر سقف و درون دیوار را کاملا از بین برده .
مزیت سقف کاذب (سقف کناف) و دیوار خشک کناف (درای وال) درموارد ذیل مشهود است و عبارت است از : عبور تاسیسات ، آکوستیک کردن فضا ، امکان ساخت شدن دکوراتیو ، سبک سازی در ساختمان بخصوص برج ها ، نورپردازی مناسب محیط ، جلوگیری ازاتلاف دما ، ایمنی دربرابرزلزله ، سرعت اجراشدن بسیار بالا ، قابلیت استفاده انواع پوشش بلافاصله پس از اجرا ، صرفه اقتصادی ، کاهش نیروهای موجود در پروژه ، نهایت استفاده مفید ازفضای موجود (حجم اشغالی پایین) . ساخت و سازخشک هم پای سایر رشته های ساختمان رشد کرده و پویا شده ، و صنعت ساختمان به خوبی از این سیستم برای رفع مشکلات سقف های سنتی سقف کاذب (سقف کناف) و رفع مشکلات دیوارهای سنتی دیوار خشک (دیوارکناف) را بخدمت گرفته است .سقف سازان نواندیش برآن شده تا تمامی استرس های موجود در استفاده از سقف کاذب و دیوار خشک را با اجرای اصولی وکاربرد باکیفیت ترین مصالح موجود حال حاضر در کشور ، مصالح شرکت کناف ، را کاملا از بین برده و درشکوفایی صنعت ساختمان کشور عزیزمان سهمی داشته باشد .

No comments:

Post a Comment